Verouderde browser

U gebruikt een verouderde browser. DNB.nl werkt het beste met:

Wegwijs binnen DNB

Op deze pagina vindt u telefoonnummers, e-mailadressen en informatie over uw bezoek aan De Nederlandsche Bank (DNB).

Bellen en mailen

Heeft u een algemene vraag en heeft u geen contactpersoon binnen DNB? Neem dan op werkdagen tussen 09.00 en 15.30 uur contact op met Publieksvoorlichting:
Heeft u een vraag aan uw contactpersoon binnen DNB? Bel dan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur naar de receptie:
  • Telefoonnummer: 020 524 9111
Wilt u een perswoordvoerder spreken? Op de pagina over de woordvoerders vindt u hun kennisgebieden en contactgegevens.

Beveiligde e-mail naar DNB sturen

U kunt uw e-mail versleutelen met PGP of S/MIME:
  • PGP: de handtekening van deze publieke sleutel is ID EC7BC8B5, Fingerprint: 1D39 CEC6 7C8C CC25 8C8E C709 9380 DDFF EC7B C8B5.
    Zie download: PGP publieke sleutel (ZIP, 2,5 kB)
  • S/MIME: versienummer van dit certificaat: 42e6d7d22d85805464a3e6611629f77d, Fingerprint: 0CD5 1B4B D4E3 6547 D65A 4EC8 CFA0 1D0C 0F30 1EC0.
    Zie download: S/MIME publieke sleutel (ZIP, 2,0 kB)
  • DNB Root & Intermediate certificaten
    Zie download: DNB Root & Intermediate certificaten (ZIP, 9,0 kB)
U kunt de authenticiteit van deze sleutels verifiërenbij uw contactpersoon binnen DNB.

De Nederlandsche Bank N.V. (DNB) verwerkt persoonsgegevens bij de uitvoering van haar taken. Lees hier hoe en waarom persoonsgegevens worden verwerkt.

Grote bestanden delen met DNB

DNB biedt Sharefile voor het veilig versturen en ontvangen van grote bestanden (meer dan 60MB). Zie de handleiding. Voor het incidenteel versturen van kleinere bestanden kunt u gebruikmaken van de beveiligde mail.

Bezoekerscontrole- en registratie

Komt u bij DNB op bezoek, dan controleren wij uw identiteit aan de hand van uw identiteitsbewijs. We registreren uw naam, de reden van uw bezoek, de contactpersoon binnen DNB, het e-mailadres en het nummer van uw identiteitsbewijs. U krijgt vervolgens een bezoekerspas, zodat we weten waar u op welk moment bij DNB bent.
We scannen uw identiteitsbewijs voor controle ook op echtheid. Hierbij kunnen we signaleringen vaststellen. Bijvoorbeeld dat het identiteitsbewijs gestolen is. Is dit het geval? Dan nemen we contact op met de Koninklijke marechaussee en/of de politie. We slaan de scans niet op. Overige (persoons)gegevens worden zes maanden na uw bezoek vernietigd. Meer informatie hierover vindt u in het privacystatement.

Parkeren bij DNB

Bezoekers kunnen niet parkeren bij DNB.