Verouderde browser

U gebruikt een verouderde browser. DNB.nl werkt het beste met:

Veelgestelde vragen

Toegang

Voor wie is Dataloop?
Dataloop is alleen toegankelijk voor Solvency II Verzekeraars en wordt gebruikt voor de beoordeling en afhandeling van validatieresultaten van reguliere XBRL toezichtrapportages.

Welke eHerkenning heb ik nodig om toegang te krijgen tot Dataloop?
Dataloop is onderdeel van Dienst Rapportages. Om in te loggen in Dataloop is minimaal toegang nodig op niveau 3 met een E-herkennings machtiging “DNB Rapportages”.

Wat te doen als Dataloop niet werkt?
DNB communiceert gepland onderhoud op de storing- en onderhoudspagina van de Dienst Rapportages. Voor technische storingen kunt u terecht bij dit-servicedesk@dnb.nl (+3120-5246111).

Nieuwe werkwijze

Verandert de wijze indiening van de rapportages?
Nee, de wijze van indiening blijft hetzelfde. In Dienst Rapportages komt er een extra blad met kwaliteitscontroles DNB. Via dit blad komt u in Dataloop.

Hoe werk ik met Dataloop?
Zie de handleiding voor het gebruik van Dataloop.

Wanneer ontvang ik een notificatie per email?
U ontvangt voor de volgende meldingen een notificatie per email: (1) de DNB behandelaar stuurt een chatbericht; (2) Er is 1 of er zijn meerdere signalen voortgekomen uit de DNB controle; (3) de rapportage is goedgekeurd.

Hoe snel reageert DNB op chatberichten?
We streven ernaar om chatberichten binnen 3 werkdagen te beantwoorden.

Contact

Mijn vraag staat er niet tussen, wat moet ik doen?
Er zijn 4 opties:

  1. Heeft u inhoudelijke vragen over de rapportages? Stel uw vraag via de chat in Dataloop.
  2. Zoekt u technische ondersteuning? Stel uw vraag aan Dataloop@dnb.nl.
  3. Ervaart u een technische storing? U kunt terecht bij dit-servicedesk@dnb.nl (+3120-5246111).
  4. Heeft u hulp nodig bij het aanmelden via Mijn DNB? U kunt terecht op deze pagina voor meer informatie.