Wat betekent dit voor u?
Door de overgang van DLT en DLR naar Mijn DNB kunt u direct gebruik maken van een aantal nieuwe functionaliteiten die Mijn DNB biedt. Zoals het eenvoudig switchen tussen entiteiten. Ook hoeft u nog maar één keer in te loggen om zowel DLT & DLR diensten te gebruiken. Bovendien hebben de diensten een frisse moderne uitstraling gekregen.
Hoe werkt het?
Vanaf dnb.nl logt u rechtstreeks in op Mijn DNB. Vervolgens krijgt u toegang tot de diverse portaaldiensten van DLT zoals ‘Toezicht aanvragen’, ‘Toezicht organisatiegegevens’ en ‘Toezicht kalender’ en DLR ‘Rapportages (DLR)’. U kunt op Mijn DNB inloggen met dezelfde inloggegevens die u voor DLT dan wel DLR gebruikte. Er verandert dus niets aan uw inloggegevens. Heeft u een aanvraag lopen? Dan gaat deze automatisch over naar Mijn DNB, waar u verder kunt met uw aanvraag.
Toekomstige functionaliteiten/diensten
Het overzetten van de bestaande portaaldiensten is een belangrijke stap in de ontwikkeling van Mijn DNB. In de toekomst voegen wij nieuwe functionaliteiten aan het platform toe die ervoor zorgen dat steeds meer communicatie via dit platform verloopt en er snel en volledig inzicht is in de lopende zaken en openstaande acties.
Mijn DNB user group
Bij de (door)ontwikkeling van Mijn DNB zijn gebruikers structureel betrokken via het iForum. De user group, met 22 representatieve deelnemers vanuit de sector, heeft meegedacht over nieuwe diensten, nieuwe functionaliteiten en de prioritering daarvan. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van de omgeving getest en zijn gebruikers gevraagd naar hun ideeën voor de doorontwikkeling van Mijn DNB. Op deze manier kunnen we de wensen van gebruikers meenemen bij de (door)ontwikkeling van Mijn DNB. Wilt u bijdragen aan de ontwikkeling van Mijn DNB? Neem contact op met het iForum via iforum@dnb.nl.
Vragen of opmerkingen
Heeft u vragen of opmerkingen over Mijn DNB dan kunt contact met ons opnemen via info@dnb.nl.
Lees ook het interview over de ‘Mijn DNB gebruikersgroep’: