Hoe kunt u een zienswijze geven?
Als u als pensioendeelnemer derde-belanghebbende bent, dan kunt u gedurende drie weken na indiening van het overbruggingsplan bij DNB een zienswijze geven. U kunt een zienswijze geven door het formulier “Zienswijze overbruggingsplannen” op Mijn DNB-Toezicht publiekscontact in te dienen. Hiervoor heeft u een Mijn DNB-account nodig. In het formulier kunt u zien voor welke pensioenfondsen een zienswijze ingediend kan worden.
De vragen gemarkeerd met een sterretje zijn verplicht. Artikel 4:9 Awb kent de mogelijkheid om schriftelijk of mondeling een zienswijze te geven. Het is het beste voor een zorgvuldige en efficiënte beoordeling van zienswijzen door DNB als u kiest voor een schriftelijke zienswijze.
Om een schriftelijke zienswijze te geven, vult u de vragen in onder het kopje ‘schriftelijke zienswijze’. Om een mondelinge zienswijze te geven, klikt u op de link naar Microsoft Bookings om een belafspraak in te plannen. Daarna keert u terug naar publiekscontact om het formulier af te ronden. Mocht u de belafspraak later willen wijzigen, dan kan dit via de e-mail die u heeft ontvangen van Microsoft Bookings.
Als u nog geen Mijn DNB-account heeft, moet u eerst een account registreren. U heeft hiervoor het volgende nodig:
- Een bestaand e-mailadres
- Een authenticator app voor het beveiligen van uw account met tweestapsverificatie; als u niet weet wat een authenticator app is, lees dan eerst de handleiding
Vervolgens doorloopt u de volgende stappen:
- E-mailadres opgeven en verifiëren
- Opgeven wachtwoord
- Opgeven van contactinformatie
- Uw account beveiligen met tweestapsverificatie met een authenticator app
registratie kiest u in het aanmeld-scherm voor “nu registreren” onderaan de pagina. Wanneer u al een Mijn DNB-account heeft, kunt u direct starten met aanmelden.
Meer informatie over het registreren van een Mijn DNB-account vindt u in de handleiding.